Pourquoi un objet, une œuvre d’art, voire une personne, sont-ils considérés comme « exotiques » ?
DIAPHANES 8/9 fragt nach den eigentümlichen Schleifen reproduzierter Gegenwart, dem Integral zirkulärer Ich-Effekte, der anderen Seite des sozialen Möbiusbands.
DIAPHANES 8/9 looks into curious loops of reproduced present, the integral of circular I-effects, the other side of the social Möbius strip.
A ghostly France: Emptiness and explosiveness behind the lines.
DIAPHANES 6/7 stellt sich ins harte Licht ästhetischer Trauer, träumt von einer Nachhut der Vielen, konjugiert Vergangenes im Futur 2.
DIAPHANES 6/7 stands in the harsh light of aesthetic mourning, dreaming of a rear-guard of the many, conjugating the past into the future perfect.
DIAPHANES 5 turns its attention to deception and censorship, violence and consumerism, desire and norm, looks for reflections between the poles, ambiguous peripheries, moments of anarchic seeing—not just in art.
Was there ever anything inherent? Or wasn’t there always something different—appropriated?
Il avait beaucoup de respect pour eux et ressentit un immense plaisir quand, en 1882, ils mirent en scène son saloon dans une de leurs comédies sur les taudis ; elle était intitulée McSorley’s Inflation.
Netzhammers raffiniert präzise Bildrhetorik eröffnet ein subtiles Spiel, das dem Betrachter jede Lesart erlaubt und ihm diese sogleich widerlegt.
« Penser » signifie aussi « ressentir », « éprouver », « recevoir » des impulsions, des affects, des excitations, des incitations…
30 de 42 Titres